Den största förlusten lider min omgivning...

Jag har inte haft någon större tur på sista 5-6 åren, kan man väl uttrycka det. Men egentligen, hur många är det som tycker sig ha det? att döma av det som de flesta säger själva, känns det inte som ens någon är nöjd med sin situation numera..
Alla , nästan alla iaf, som man har haft i omgivningen på senare år, framhäver gärna hur illa livet behandlat dem osv. olika orsaker på olika personer. Vad som är orsaken till sitt lidande är egentligen oväsentligt, ja , i grunden såklart, men i den ligger orsaken , sällan i något annat än uppfostran etc. 
Menar då att Lisa Brat (ex) , mår dåligt av att hennes D&G borste som gått sönder inte kan ersättas , då Lisas föräldrar lidit stort av den ekonomiska krisen, samtidigt som Nixha i addis-abeba är missnöjd att hon ransonerats ytterligare en dag i ristombollan och får inte mat förrän i morgon..
Ni fattar kontrasterna va?

Men , oavsett vad som fått någon att må dåligt, så mår denne dåligt!  och det är inte orsaken som skall nedervärderas, betydelsen av något skall man icke förringa bara för att den är petitessliknande för andra.
Däremot, är det , oavsett omständigheter aldrig en orsak för att sluta bry sig om det man har, det som fortfarande gör livet lättare att leva osv.. För det finns det gott om människor som gör, och inte förtjänar. Många bygger upp orsaker som de skapar i syfte att ömkas, och verka skadade, och få medlidande för. Förstärkandet av dessa orsaker ligger ofta till grund som ursäkter i andra ageranden som inte är direkt samvetsmässiga eller ens humana.
Det är såna som får skylla sig själv enligt mig, dom är medvetna om situationen och utnyttjar det till att skaffa sig fördelar på detta. dom vet hur dom ska spela offer, uttrycka sitt lidande , lägga till , förstärka en omständighet i deras liv, som oftast dom själva varit orsaken till. Det kanske inte är så lätt att fatta , men det kommer , trots mitt sätt att fladdra iväg när jag skriver..

De personer som jag beskriver, tar aldrig sitt ansvar av det de gör , men är först att kasta stenen på andras brister och felsteg, detta till trots att de själva gjort likadant.
Det är gärna människor som pratar om sig själva, och tar ingen större notis av vad andra säger, utan har ett inlärt mönster som på automatik, ger den som säger något en känsla av förstående.. Men om man frågar efter en minut vad som sagt, har de inte en aning.. 

Dessa är jag rädd för.. Det är uppenbart för mig att denna typ av människor ligger bakom många självmord och trgedier i människors liv. Att det faktum när man kan offra en oskyldig människas liv, endast för att undgå skammen av att man farit med osanning, är något som får mig oroad.
Alla dessa personer, som med falska ingivelser från denna typ av människa, sitter dömd för våldtäkt, när kvinna inte kan stå för sin otrohet, är ett exempel på detta. say no more..

jag säger inget till den som inte vill veta, det är bara jobbigt att upptäcka att de egentligen inte bryr sig ..
Det  som varit i mitt liv, och det jag valt att göra , är sädant jag lidit härt av, men set är saker jag gjort för en större sak.
En moralisk, medmänsklig sak. och det gör , att de få gånger som jag orkar känna mig stark nog att möta blickar från alla idioter , bära huvudet högt med leendet på mina läppar, och heder, stolthet i kroppen.
Det att komma ut i friska luften, möta det som varannan dag får mig i panikångest, och illamående, är något jag försöker förmå mig göra varje dag. Alla dessa saker, som fått mig till detta illamående, är ett bevis på hur mycket bättre människa jag är , än de som fått mig att må så här..  Bitter är jag, inte för att jag mött sådan omänsklighet från människor jag ställt upp för allt jag ägt på, utan bekräftelsen på att ingen vill inse att den största förlusten av att behandla mig fel och illa kommer dom själva att få..   för att tala fotbolls språk , kan man säga ett klassisk självmål.. 
Det är snarare så, att den som inser , eller redan vet (finns ju faktiskt massor av såna oxå) vad jag går för och vem jag är, är vinnare i alla kategorier, utan ett uns av självförtroende, det var längesedan jag kände, kan jag säga att det finns inga begränsningar för vad jag klarar... men om jag inte har någon eller något att göra det för, finns ingen anledning att göra det.

Ses ! trevlig helg!  Puss å kram!

" Stjäl aldrig din kompis ligg, om du inte kan ligga med din kompis"

Kommentarer
Postat av: Gammal vän

Jag kände dig för länge sedan. Du är en underbar person, med ett fantastiskt driv och med en lagom smula självdistans. Vi hade roligt du och jag! Inte bara du och jag - utan alla vi som umgicks på den tiden...



Det finns inga begränsningar för vad du klarar! Och det finns redan en person att göra det för! - Denne person som alltid har spridit ett leende på mina läppar, hur missförstådd jag än har känt mig. En av de få jag känner som är helt fördomsfri och en sann människovän! Du själv!



Ta hand om dig och vet att det finns minst en person i detta avlånga land som både tänker på dig och saknar dig!



/A

2009-03-22 @ 18:57:09
Postat av: Anonym

hej på re.

Nu har jag läst bloggen...

FAN vad det ska vara krångligt att leva...

Alla har sitt helvete och de går inte att jämföra med varandra... Men jag vill inte ha ditt...

Synd när sveken blir vardag och klapparna på axeln så få att man nästan inte tror på dem när det händer...

Lider inte med dig och jag tycker häller inte synd om dig...

För det stärker dig inte...

Men istället så tror jag på dig...

Det har du mer nytta av.

Jag vet hur det är när allt man hör är lögn och allt man säger blir taget för att vara en...

När man provat allt man kan tänka sig men det slutar mad att man står och dunkar huvudet i SAMMA djävla vägg...

Om du visste hur mycket jag önskar att jag kunde hjälpa dig...

Men mina krafter räcker just nu bara till att ta mig genom dagen...



Men detta skickar jag med dig...

Jag tror på dig och jag önskar att jag alltid kommer vara din vän...

För du kommer alltid vara min...

2009-03-22 @ 19:33:47
Postat av: Micke

2009-03-22 @ 19:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0