DET FINNS INGEN YTTRE SMÄRTA!! ...DEN SOM SÄGER ANNAT , HAR ALDRIG BLIVIT RIKTIGT SÅRAD I SJÄLEN..

.... Så, man ids inte riktigt släppa något förrän sagan är all, kan man konstatera.
För visst är man skyldig att löpande fylla i den historia som man börjat berätta, eller? Jag gör så vilket som.

Det som blev lite av hysteri i vissa läger (tror er förstå vilka) av det jag tidigare skrivit, var även en väckarklocka för någon eller kanske några.. För hur arg, irriterad och förbannad man än är, så kan ingen komma ifrån, att det som skrevs av mig, gjordes av sanning, ingen tog ifrån mig det faktumet.
Och det är knappast så att det finns rättighet att rikta ilskan mot någon annan än sig själv...
..Trots det , finns inte någon tillstymmelse till, efter ett års felaktig behandling av diverse företeelser riktat mot, eller om mig, ett myrsteg i rätt riktning om rättfärdigande från huvudförrättaren.... Men däremot andra, framförallt Tina, som är den jag hoppas kunna se en ljusning att slippa ljuga sig genom alla konflikter som uppstår då hennes vilja, och mammas kolliderar..
Som jag sa tidigare, har jag varit en del i tinas dubbelspel, där jag hållits hemlig för hennes mor och "kompisar", till en början, gjorde jag ingen större sak av detta, men av någon orsak eskalerade skaran av personer som jag tvangs hemlighållas inför, och förstod inte först orsaken... Det som kommer visa sig nu, när jag kommer sätta punkt för min snällhet, och framtvinga avslut , på det sätt huvudmännen själva får bestämma, är nog ett förmodat angiverikaos..

Tänker inte ljuga om att Tina och jag träffats sista tiden för någon, var dag efter bloggen , vad säger det, tycker ni?

För mig är det självklart att Tina vet vad hon vill, men styrs så fruktansvärt av sin mammas kontrollbehov, där det tydligt inte skyr några medel för att främja sitt eget väl.
Finns ingen anledning som motiverarar mammans hat mot mig, mer än att hon dömt, spridit och besudlat min person på falska grunder..vilket då är att hon hellre attackerar än skäms, med all rätt, för mig och gör rätt för sig!
Det kommer ske oavsett om hon tänker förstöra för sin dotter, och även för mig, då det äntligen kunde gett en chans att vara tillsammans , för varandra som det borde vara, istället för det vi levt , mot varandra..
Tina , har under dessa dagar förklarat hur ledsen hon är, hur mycket hon verkligen älskar mig, och att hon bara vill att vi ska kunna må bra!, tror ärligt och helhjärtat på aatt det är hennes vilja, samtidigt finns tanken på hur den skrämselpropaganda om att hon förstör familjen och att det är hennes fel att det går illa för hennes bror osv, hur skall det undvikas så att alla är glada?? Jag har faktiskt försökt att inte påverka Tina för att kunna se var felet sitter i detta, hoppades att hon skulle lista ut det själv.. Men tiden går och hon mår sämre och sämre , så gör givetvis jag oxå.. konstigt annars.. jag biter mig trots allt i tungan, ger upp mycket som jag ej behövt för att inte tina skall må sämre, detta på grund av att någon inte kan ta ansvar för att hon ljugit , och anser skammen är för stor att bära...hmm konstigt nog, är det uppenbart att Tinas mor vill få alla tycka synd om henne, även om hon vet att det är sant det jag skriver.. så tycker även tina, när jag säger att jag mår dåligt av att hon inte kan stå upp inför dessa, när hon vet att det som sägs är lögn..det finns dock ett litet försvar där, men inte helt..
Ännu så länge, har jag inte gått så långt , som 9 av 10 skulle gjort långt tidigare i sammanhanget, att ge ut all den dynga som förrättare i detta elände ska ställas till svar för.. vilket jag skulle kunna göra för att försvara mig som person och vad som felaktigt lämnas ut runt om i samhället.. Men för att inte helt ge upp hoppet att få dessa personer från att göra rätt utan att förorsaka mer skada på skiten, gör jag inte det... Ännu iaf..

forts följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0