Ett liv utan värde.. forts på föregående..

Med all den vetskap som jag har om alla rykten om min person, skulle jag, om det funnits en promille sanning om det som sägs , troligtvis inte kunnat skriva dessa rader idag... men tydligen gör jag det..

D
et märkliga i ett samhälle som detta är , att det finns så otroligt många som hellre vill höra nedvärderade och gärna nersmutsade saker om en person, detta är också det som gör, dom som bedriver spridningens,en form av bekräftelse för sin egen oskuld i de fel dom plågas av.. En klassisk försvarsmekanism, Projektion av det de inte orkar bära skuld av till någon annan.. eftersom jag inte anser mig vara intresserad av att försvara mig gentemot saker som är påhittade, blir det lätt för de idioter som vill , fortsätta använda mig som objekt för deras misstag.. 

Men, Tinas mamma är något i särklass det mest otroliga på detta område.
Aldrig någonsin sett en människa med sådan ovilja att kunna medge ett fel.. det kommer jag skriva om senare, i andra anekdoter.

Tiden efter aborten blev jobbig, mycket jobbig t o m, då dessa rykten, eller beskyllanden som löpt runt , troligtvis blev en anbledning till att jag blev misstänkt för något som jag inte gjort.. av det polisiära alltså..
Jag har alltid ställt upp på människor med olika problem, svagare personer som inte haft det helt lätt oftast, vilket jag har fostrats att göra.. 
Av den anledningen , blev jag frihetsberövad i en månad, utan att kunna yppa ett ord till andra än de poliser som förhörde mig..
Berättar om det i ett annat skede mer utförligt, men för att klargöra den missvisande bild alla har, så är den enda anledningen till att jag var häktad så länge, var att inget som styrkte deras misstanke fanns att få tag på.. eftersom det inte heller är ett straffvärde knappt som bär upp den tid jag satt häktad på, är också rått förklarande att så är fallet..

Tina, hade innan det som hände, kommit bönande till mig, och hon om någon vet att jag är oskyldig till det som hände, hon vet också varför det hände , ändå kunde hon inte stå upp för mig mot sin mors anklaganden... för hon fick verkligen vatten på sin kvarn nu.
Tina hade sagt att hon trott hon fortfarande gravid,(vilket inte var fallet dock..) timmen inna jag blev intagen av polisen... det var rätt jobbigt att sitta utan kontakt med omvärlden, oskyldig, och total ovisshet om min flickväns gravida status kan sägas..
I ett normalt scenario av det här, skulle troligtvis oavsett min skuld, de som jag alltid hjälpt och gett min själ till, ställt upp på mig... Jag har inte gjort annat än hjälpt Tina med familj, inte minst hennes mor. Med väldigt mycket skall tilläggas, och dessutom aldrig gjort något ont , bara gott.. Något som borde blivit min hjälp, blev istället det som satte mig i situationen från början, och det var också inget snack, att man dömdes för evigt, utan sin skuld.. inte av polisen, men av ett samhälle, full av personer med stort behov av någon att slå bort sitt eget på..
Tina kom att sakna mig, och gjorde försök till att stå emot sin mammas påhittade saker. Ganska självklart när hon vet sanningen , och att det som sagts är lögn.
Men , då kastades hon ut av sin mor och självklart tog jag hand om henne så gott det gick.. även hennes farmor, som är en Mycket snäll och rar människa.
För att göra en lång historia kort, skippas detaljer, och berättar det mest betydande av detta..
Vi fick en period av att tillsammans planera vår framtid, vi enades om att ta en billig lägenhet, samtidigt som vi skulle renovera mitt hus, och sedan flytta in i. Jag satte all min kraft och tid, ja pengar och allt på detta.. Tina hade 3 månader kvar av skolan, så jag försörjde båda två med hjälp av hennes farmor..  Tinas mamma använde sitt sätt att få tillbaks sin dotter, genom att hitta på saker om mig och andra saker som hade påverkat Tinas val.
Jag försökte att inte bry mig för tinas skull och försökte trösta henne med att säga att det är hennes sätt att visa att hon bryr sig... Tror inte det var så, för jag är säker på att hon skulle offra henne för att rädda sitt eget skinn 10 ggr av 10..
Hon anklagade Tina för att förstöra familjen, hemska saker om sin dotter sades kan ja säga.. under lång tid..
Det som jag tror var anledningen, var att den hjälp som tina var i hemmet försvann... 
Hursomhelst, bodde jag och tina sedan i farmors lägenhet, hennes farmor alltså, då hon på sommarhalvåret var borta.
Saker som störde runt omkring gjorde att det blev tydligare att det vi planerat, med tiden kom längre och längre ifrån.. 
Till slut hade också hennes mor lyckats med att ge skulden till tina, om att hennes bror far illa, fått henne i sitt nät igen.
att jag hade uttryckt min irritation över att jag offrat allt jag har på detta, och inget händer, vände hennes mor till att intala tina något helt annat..
hon förde sin häxjakt mot mig, och även om tina inte kunde vara utan mig, så ljög tina om att hon träffade mig, hennes kompisar, som egentligen inte är det, utan hennes mammas bedrev samma idiotiska sak som hennes Mor,
Och det blev fullkomligt uppenbart att avundsjukan på att tina mådde bra, var tillräcklig anledning för att förstöra..
Ett hopp till senhösten där inledningen av bloggen återtas , när Tina återigen blir gravid.. 
Hon hade gjort som vanligt efter att hon inte ville ta ansvaret över att hon ljugit för mig om saker o ting, dvs att istöllet attackera mig som boven i dramat med samma teknik som hennes mor fostrat henne med.. denna gång blev saker mycket allvarligt, då jag blev påhoppad av två män på statoil, med orsak av att jag skulle misshandlat Tina!?! det kom även hot om att någon skulle döda mig på grund av något, uttalat av henne för att såra mig... eller något?!? Tiden gick, och en vecka senare kommer hon alltså full till min kompis, ocg säger att hon är gravid, och att hon tillsammans med mig skall behålla det... Av föregående inlägg i tanke, så kan det inte vara så svårt att fatta hur det kändes för mig...
Hon sa saker som att: "inte finns något i världen som betyder mer än jag" osv.. och jag trodde , som jag är lärd att göra, på detta..
Veckan efter, kom en lögn som spridits tidigare av "syjuntan" (Tinas mors kaffesällaskap) få otäcka konsekvenser , då mindre modiga män, men vid tillfället fulla och upptriggade med diverse. trängde in i en kompis hus och pratade taco, med förväntan att av rädsla skulle indriva pengar från mig.. det blev inte så räcker att säga.
Men eftersom jag visste att det kom Från Tinas samröre ringde jag upp och bad att få vetskap om detaljer kring detta, glömdes hennes tidigare ord om mig bort och vändes..
Hon sa helt plötsligt att hon fått sin mens och sin vana trogen gav faan i att prata mer med mig... på två veckor..
Då ville hon ha tillbaks mig igen.. jag sa att hon måste göra saker och ting rätt först, Be sin mor låta få mig hämta mina saker, som sen jag hjälpt henne med renovering och byte av blandare var kvar.. som jag betalat , och inte fått något för såklart.. Hon sa som vanligt att hon skulle göra så, säga sanningen om allt till mig, samt tala om för sin mor och kompisar att det som sägs om mig är lögn osv...
Inget hände, som vanligt, men jag får reda på genom sjukvården att Tina varit och i helighet gjort abort, 1 vecka efter det att hon ljugit om att hon fått sin mens.. Jag orkar knappt skriva om detta tyvärr, för det har förstört så mycket inom mig, att jag inte hittar orken att kämpa för ett fortsatt liv ens.. finns bara två alternativ här.. antingen att jag inte är far, och risken att jag skulle få reda på hennes idioti var för stor, eller att hon helt enkelt inte är annat än en stor elak jävla egoist,som inte tvekar att göra mig illa för skojs skull.. när detta uppdagades, och fler lögner kom fram, började hon som vanligt..attackera mig med lögner, och nonchalerar mig totalt.. inte en känsla av ett samvete.. 
Det har fått mig att inse , att i en värld av såna människor, vill jag inte leva....och det står även klart i mig att jag inte heller lever...

fortsättning följer. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan det första börja med o skriva att det är inte den personen jag tror du antar det är som kommenterat.

Och om du "tyvärr" inte orkar skriva om detta så kommer frågan, varför skriver du om detta då för? Det är så sjukt lågt att skriva såhär som du gjort, och jag hoppas du någongång får stå för ditt kast.



Du säger att du stöttat henne och hennes mor. Och jag tror hon har stöttat dig i mycket också!? Men det kanske inte betyder ett skit för dig? utan bara det du gjort för henne.. Tänk en eller två gånger innan du börjar skriva en massa, det verkar vara du själv som mår så sjukt dåligt. Och inte har ngn självdisciplin överhuvudtaget! Det är du som gör fel och skriver om ens privatliv såhär, tänk om jag eller ngn annan som skrev om ditt privatliv såhär? Hur skulle det kännas? Säger det en gång till, tänk dig för en gång innan du yttrar dig.

2009-03-06 @ 15:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0