Handen som gungar vaggan..

Först, måste jag be om ursäkt, för att jag ryckts med av adrenalinet och ska villigt erkänna att måhända känslorna fått mig att gå lite för långt och djupt i vissa personliga delar av andras liv, är ledsen över detta, inte för att det på ingalunda vis är felaktiga eller ens onormalt, då det handlar om absoluta fakta, rörande mitt liv, men för min egen gräns för hur elak man får vara.

Så, all information utöver fakta och personliga tankar och påverkande faktorer av egna slutsatser, är jag ledsen över att ni läst. Jag vill bara visa faktiska omständigheter kring de felaktiga anklagelser som riktats mot min person. Men är helt införstådd med att den del av min omgivning som bedömer mig på allt annat än det jag sagt och gjort  inför var enskild individ, kan dra åt helvete... Tack.


....Sedemera skulle jag vilja , för de som inte redan anat , förtydliga att , som många kanske tror, INTE sätter någon som helst skuld på Tina. 
Även om hon är den som agerat på vissa sätt, är det inte hennes val, det kan jag lova.
Dessutom så skulle jag uppfattas som en idiot, vilket jag inte är, om jag låtit saker gå så långt utan reaktion, om jag inte visste att det egentligen inte heller är Tinas vilja, när många av de händelser, som jag berört tidigare , utförts eller hävdats.

Nej, äras den som äras bör!
och låt mig också säga att jag tycker mycket synd om Tina , som tvingats slitas mellan två världar, av vad hennes hjärta säger och vad hennes Mor och till viss del " kompisar" (som även de skadats av moderns idioti, och agerar djävulens stöttepelare) med nervärderingar, lögner och manipulativa skuldlägganden fostrat sin dotter för att sörja hennes egna behov och syften.Detta har jag sett , hört och faktiskt även spelat in.. och kan ge många otäcka bevis på att detta stämmer. Och för personlig del kan jag även där, påvisa exempel på det jag menar. 
Vilket oxå skall göras. Snart.
Först , avslutar jag detta.. Alltså, värderingar , och förklaringar, som ställs i motsvarighet till vad som är rätt och fel, har påtvingats sin dotter, åtminstone de fall då hennes mor inte kan bära skuld för sitt felaktiga agerande el. uttryck etc. Kompisar som , först och främst är mammas kompisar, visar på grund av sitt eget misslyckande i att hitta någon som gör dem lyckliga, stor avundsjuka, och via ett mobbande och förnedrande grupptryck förvanskar mina intentioner till att göra henne lycklig, och vinns således över tillfälligt när sinnet är som svagast..Usch vilka kräk ni är! Om någon av er(som jag skriver om ) har lust att kommentera detta, gör gärna det, men använd då ditt namn, Och ett argument som motbevisar det jag säger, och som ni inte riskerar att jag genom att vad ni själva sagt, visa alla hur ni förnedrar er.. vilket jag skulle kunna göra redan nu, men mycket bättre att ni får göra det på egen hand..   Utan namn, bekräftar ni bara det jag pratar om , även om det är mycket lätt för mig att få reda på vem det är, så blir det ganska uppenbart att ni står lika mycket bakom kommentaren ni lämnar som namnet ni bär.. 
För mig är det inte konstigt att man får en konstig verklighetsupfattning med dessa förutsättningar Tina ges....
Dessutom, när hon blir medveten om att någon i sin närhet, anklagas, nersmutsas utan egentlig orsak eller motiv, där mammas  självuppdiktade lögner  ställs mot hennes egna upplevelser och iaktaganden, där försök att tillrättavisa sin mor,utmynnar i att hon slängs ut och beskylls för att förstöra deras familj, psykas och hånas av sin mor och efter månader av manipulativa påfrestningar med skuldläggande argument om Tinas känslomässiga trauman som en svaghet hos tina utnyttjas som styrka av sin mor till att bli mentalt slutkörd och hjärntvättad , och slutligen bli den knähund som hennes mor vill.. I övrigt tror jag och vet att Tinas mor är bra och mycket duktig mor, som gör sitt bästa för att få allt att fungera. Men när denna egenskap, överskuggar och implementeras i nästan alla delar av övriga sidor man sett, är det inte försvarbart eller hållbart att bortfärda som " en dålig sida" direkt. Dessutom har nog inte tanken om hur detta agerande och dess konsekvenser för somliga, i laglig mening förhåller sig. 
Men det vet jag. Och jag vet också hur långt jag låtit mig själv låtit svälja dett långa band av smärta, heder och tålamod, för Tinas skull.. Men när jag börjar inse att inget skulle vara till bättre hjälp för alla, att sluta svälja , och kräkas ur varenda bit av den förnedring som svalts, så är det skönt att vetskapen i mig om att jag i alla fall sett till att inte någon av dessa ord ,lämnas utan stöd i form av faktabevis. ...   För med livet i minne, har jag lärt mig att efter de misstag och blåsningar man upplevt, tagit lärdom av hur människor fungerar, till att inte göra samma misstag igen..      Jag vill bara säga till alla som kommenterar , hur Tacksam jag är att ni finns! För inget gör mig gladare att se det finns hopp för mänskligheten!.. kommer för stunden lämna den lite nyare forntid som jag skrivit om, och kommer gå till baks till tidigare historier om detta elände som kallas livet... håll till godo. //Rolle

Ett ord av visdom från mig:

" Ta hand om de som får dig att känna dig älskad i livet  , för om du i livet känner som ingen dig älskar,
 så har du heller inget liv"- Rolle tokstolle...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0