Lär er älska varandra, så behövs inte tvånget hata andra mer för att må bättre..

"Försvarsmekanismer är hjärnans verktyg att kunna hantera en ökad mängd av skuldbörda och samvetestyngda känslor. Det finns flera olika mekanismer, men uttrycker sig alltid på det vis att fördunkla den egna ansvarstyngden.
När hjärnan blir överbelastad, och inte får "tömmas", i form av samtalsterapi, krishantering eller kognitiva metoder etc., så blir det för mycket att bearbeta.
Hjärnan svarar då med att , genom en försvarsmekanism, avfärda mer saker att bearbeta"

Japp, tyvärr verkar fallet häromkring vara att det kört fast helt, kommer inte ut något, men eftersom det är fullt, kommer heller inget in.
Därför läggs skuld på annan (projecerar), eller bortförklaras, eller rationaliseras och även fullt vuxna människor som tar sig till sandlådenivå (regredering), om det krävs för att slippa ta ansvar för sitt agerande eller liknande..
Det behövs ingen einstein för att lokalisera som utomstående i denna håla tyvärr..

Ta bara kommentarerna från förra inlägget, Den ena skrevs av en vettig människa, som såg mönstret tidigt och kom härifrån. Det som är beskrivande i inlägget är hur otroligt utbrett och skadande alla falska rykten kan bli..
Om ni läst inlägget , så kan ni se att det inte tog lång tid innan någon ville påpeka vad jag var för pellejöns tydligen..
Kan ni fatta hur illa det är då? Känns som jag fallit offer för vad andra inte vill ta ansvar för. och sedan hänger de avundsjuka på, sedan fortsätter det , och när man inte gör likadant för att försvara sig, vilket jag inte tyckt mig behöva, så är snart bilden klar för alla.. Herregud!! Minsta sak man gjort, förvandlas till något annat och växer sig tusen gånger större, och vips är det verklighet. Har aldrig förnekat att jag inte gjort mycket dumt, men det har aldrig någon annanän jag själv lidit av, men jag står för det jag gjort, kånner t.o.m ansvar för sånt jag inte varit i närheten att påverka. Men där är det nog.
Faktum är att jag gjort mer än så, jag har tagit på mig saker som inte jag gjort för att skydda andra, men efter senaste gången, spårade allting vad kunskap o reson ur, där jag belastades för att vara gangster i maffianivå nästan... För något som inte var i närheten att stämma.. Men det skapades på den felaktiga bild många stämplat mig med, så mycket att t.o.m myndigheter som polis och socialnämd tagit till sig.. baserat på någons försvar som friar den verklige boven.
Men detta är viktigt att komma ihåg, Ingen , och jag menar verkligen INGEN kan ställa sig upp och säga att någon verkligen sett att det som sägs stämmer! Men jag kan ställa mig upp och säga att det inte stämmer, om det skulle behövas även bevisas..
Men ingen är intresserad av att veta sanningen verkar det som.. utan använder sig av lögner för att skydda sig själva, utan att tänka på vad som förstörs i mitt liv... Jag är ingen annan, än den jag alltid varit.. Inför mig själv.. Men för er andra , har jag blivit den många format mig till..

Jag utmanar er alla att om Jag någonsin gjort er något ont, eller om det kan bevisas något som det sägs att jag gjort, varsegoda att ställ er upp och bevisa det!! Jag står här och väntar.. kom igen allt jag kräver är ett bevis som rättfärdigar allt ni låtit mig bespottas för, som jag smutsats ner för...  Kan ni inte det, så finns det utrymme för att be om förlåtelse för er medverkan till att förstöra mitt liv...

Jag har fått tre förhållanden förstörda på att rykten i så häftig grad gjort att man misstrotts av sin flickvän.. då har det gått jävligt långt! jag har genomlidit så mycket annat som innefattar förföljelse av polis, för att de inte (vilket är självklart) inte hittat bevis på något av det som rykten gör gällande, de få som ändå vet vem jag är, har fått höra att barnen inte får komma när jag är där av sina ex.. och mycket mycket annat...

Jag hjälper många människor med mycket av mina kunskaper och med det jag kan göra, om någon vill påstå att jag gjort någon orätt så gör det!!

Andra inlågget är från Marcus, min brorson.
Jag är så fruktansvärt stolt över honom, så det är grymt .. kanske inte säger det till honom, men det behöver jag inte heller... Det är få människor som är så starka i sig själv, som han är.. Lik sin far på det sättet , min äldste broder alltså, men han behöver definitivt inte veta det.. Marcus har gått genom mycket misär och helvete, mer än nog, men har genom sitt ödmjuka , genuina sätt och med en otroligt snäll fru Cissi ( nyblivna fru, gifte sig i thailand ca:2 v.sen) växt sig starkare, till att bli en väl värd företagsledare (Euronics, Ljudfabriken kga) .Grattis till ditt utmärkta val av donna, och till det liv du förtjänar! Så det han skrev till mig, det vet han vad det handlar om..

Hoppas kunna ta mitt liv tillbaka, för med allting som varit , och allting jag offrat ,har jag tvingats till att göra , av allt som ni felaktigt, och med lögner har lämnat på mitt ansvar för att själva kunna känna er bättre..
Och när jag nu tar tillbaks, kommer många att ångra valet att just jag skulle offras... 

fortsättning följer.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0