Jag känner dem inte bara i min skivspelare!!

Svårt att få ordning på logiken .. men gillar läget och inväntar tills dess verkligheten infinner sig för de som inte förstått den.

Man kan inget annat göra, försöker att inte lägga energi på att fundera på sånt man inte kan kontrollera.. lättare att tänka så, än att verkligen göra det, men försöka går ju..

Därför så läggar jag vikten på vad som komma skall, i glädjens och förväntningarnas tecken!

Det är nämligen så, att ett gäng otroligt bra , härliga och fruktansvärt underbara grabbar kommer till Karlstad och Örebro, för att spela sin musik för fullsatta arenor.

Det är med oerhörd stolthet jag kan skriva att jag priviligierats med att lära känna dessa som människor, och inte endast genom skivspelaren som så många andra begränsas till.. Gruppen som genom slit och hårt arbete tagit sig till toppen av musiksverige, som dom så rättvist hör hemma i ! Vilket långt innan de tagit sig dit visade i mina ögon den självklara framtiden som de nu lever i.. Takida. Som för mig är lika underbara människor som musiker!

Detta faktum är. för dom som vet att jag känner dem,i majoritet mycket störande.. Vilket har fört med sig mycket avundsjuka , och i den vägen uttryckt sig i många olika former, tyvärr.. Men för mig får det bara konsekvensen att det bekräfter hur mycket mer människa jag i jämförelse är mot de avundsjuka stackare i omgivningen..

Konstaterar glatt att lika barn leka bäst, och gläds åt det faktum att jag befinner mig i den skala människor som fått uppleva så mycket bra och roliga äventyr med dessa gossar!

Har inför helgen därför försatt mig i karantän, för att inte smittas av de svin som finns i omvärlden, för att inte ännu en gång missa tillfället att träffa, lyssna å fullständigt njuta av dem..

Idag var Robban gäst hos Malou i tv 4, och pratade om sitt försök att ta sitt liv, som en konsekvens av sitt mående under längre period.. Det han berättar kunde lika gärna vara min historia, mina erfarenheter.. Jag har varit i samma situation, känner igen och vet hur känslorna han beskrev tar sig i uttryck, och det är viktig för att verkligen kunna inse hur illa man verkligen mår.. går inte attt förmedla den känslan för någon som inte varit där.. Men vad ni än gör, förkasta aldrig, nonchalera aldrig den känslan som han pratar om.. för jag lovar att inget på jorden är värre än den!!

Så nu är det snart dax för att ha det underbart en stund i livet! Det är sådana stunder, som fått mig att vilja välja livet, istället för att inte göra det.. Jag är inte lika tuff att jag orkar berätta om alla sådana händelser som han är, men det börjar lätta lite ändå!!

Missade någon detta inslag, titta på tv4 play, för att se det.. här är länken:

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.tv4.se%2F1.1342134%2F2009%2F11%2F18%2Ftakida_robban_ville_do&h=d19d09d429b98afb3b31e773a71c447e




Ha en trevlig helg! Det ska jag ha!! Pöss å Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0