Jag besväras av tanken om att aldrig få leva lycklig, men oroas mer för att leva länge, olycklig..

.. Det sätter sina spår i själen, att inte känna sig lycklig över att leva ...

Om man går varje dag om året, där ingenting eller någonting händer, som hos de flesta, där saker som helt enkelt sker dagligen i någon form och normalt gör en människa lycklig nog att orka ta sig vidare genom de stora problemen och hinder i livet, som vi generellt numera betraktar som vardag, eller "måsten" som vi också vill kalla det ofta.. Yin och Yang, Karma eller tron på att någon vakar över oss etc. Är några av de rationaliseringar som vi har för förklara all tillfällig motgång eller otur... För faktum är att i de flesta fall är det just tillfälligt..

Så kanske det är även för mig, men det känns som att det lär bli något riktigt stort som ska ske för att jämna ut det som jag fortfarande hållt mig levande i. Kanske låter töntigt , ja vet, men faktum är att många exempel finns, på de som "lämnat in", för bra mycket mindre än det jag varit med om.. Det tänker ja ta valda delar av, och berätta om i denna blogg en tid framåt. Det finns även mycket roligt i dessa anekdoter, har bara lite svårt att se det roliga i alla ännu så länge..

Till att börja med, ska jag försöka ge en bild av hur man kan påverkas i vardagslivet i en liten ort som Degerfors, av dessa antaganden, lögner och övrigt bebajsande som ingår inom samma område, som jag hört , sett och läst om mig och påstådda förehavanden.

Det kanske inte är så lätt att föreställa hur jag påverkats, eftersom andra kanske klarat av det bättre än mig, i samma situation.

Vet egentligen inte var eller vad man ska börja med, för det det finns otaliga exempel på hur det blivit fel, av en direkt konsekvens på skitsnacket jag skriver om... Men, ett bra exempel som påvisar hur högt upp i samhället den fördömmande människan sitter, som tyvärr är , med dennes inflytande och makt, samt framförallt beslutspåverkande positionering, gör honom livsfarlig för mig och min framtid ... Ska förklara varför.

När jag för 2 år sedan , "tog en smäll, för de modstulna" och av mycket konstiga o ogrundade anledningar, sattes häktad i en månad! med fulla restriktioner dessutom..(fick inte ha kontakt med någon, förutom polis etc..) så, vad jag visste var Tina gravid under och dessutom över 18v, och det var otroligt jobbigt att inte få förklara min oskuld för henne åtminstone.. då alltså. Hon visste ju iof hur saker låg till men det har ju visats vara att elda för kråkorna förut, så...

Hursom, fick detta en oerhörd proportion, som jag nu vet, beror på att dessa rykten gått runt i dessa lokaler, och dessutom hade de inte någon lust att separera förnamnen på de som likt mig har samma efternamn.. Så jag fick de rykten och de förhavanden , på mitt skräpkonto oxå..

Det gick upp för mig när blåbären som jag irriterade(kling&klang), inte hade tillräcklig kunskap att kontrollera vem som är vem, innan en överexcalterad minigris fick för sig att spela allan..

Samtidigt satt Mamma hemma och tittade på tvärsnytt, och tog del av den nyhet som dessa 3lingon-detektiver, vilt basunerat ut i extas, i tron om att de fått jackpot!

Rubriken :" Organiserad knarkhandel i Degerfors Centrum" var ganska smickrande faktiskt, deras idé om en större samarbetskontakt i undre världen och fan å hans moster, satte fart i all hast.. Det fick Degerfors veta, om inte i tv, eller tidning, så i en ytterliggare förstärkt version på ICA eller COOP.. Men, så här var det egentligen:

Utan att gå in på detaljer, kan jag säga att jag blev häktad på ingenting.. jo, på en "indikation" att något försigick.. i princip bekräftas misstaget med att så lång tid i häktet, och att "fynd" gjordes i en bostad som inte jag bor i .. sen att dessa maktgalna poliser hela tiden dummar sig och i princip förföljde mig en tid, när de såg mig komma gåendes, gör inte saken bättre, när polisen inte direkt går runt med plakat och basunerar "förlåt, vi har tagit fel, Rolle är oskyldig", utan snarare söker anledning till att inte ta upp fallet i fråga..

Två år har passerat, jag har inte hört ett skit, och det har låst mig i många sammanhang, mest vad gäller att ta mig upp på fötter och gå vidare.. Där kommer den huvudrollsinnehavare i historien som jag nämner i början in..

En kompis till mig, spelar på en lokal för ett slutet sällskap, dagarna efter att jag lämnat friheten.Detta sällskap består av ett antal politiskt aktiva människor, och delar ideologi med Karl Marx...om än i nutid smått reviderad och anpassad syn, men ni fattar!?, Lokalen som de har detta galej är för ortsborna känd, och tillhör partiet som jag talar om... Man kan säga att de har inget emot att " vänstra", om inte ni redan greppat..

Nåväl, Min kompis spelar då denna kväll på platsen, och en deltagare, som sitter i kommunfullmäktige som representant, och har ett smeknamn som rimmar på bharlie, lärare, och johansson i efternamn.. Uttrycker då detta för min kompis: - " Nu du, nu sitter Rolle på 10 år minst, kan jag säga" .. åfan!, för vad? För att han köpt träolja av mig för en spottstyver och inte fått samma pris året efter?? , Vad gör man? När en redan så infekterat objekt döms av en beslutsfattare, och även tydligt engagerad spridare av, ..Dynga kanske passar där?

Förmodligen ar hela kommunen införstodd efter tredje fikarasten , om man känner den atmosfären rätt, och därmed också dömd till den man vill att jag ska vara.. Fy faan vad äcklad jag blir.... Om ni överhuvudtaget kan tänka in er i min sits, å fundera en smula på vilka effekter denna omständighet kan få, så ta en tid till det, så får jag vila fingrarna och ta ett brejk....Vojne!

 


Kommentarer
Postat av: Tjabo Fingal

Varför tar du inte bara dina saker och drar vidare och startar om från scratch?

Fan det finns ju så många fina städer i sverige som inte har den småstadsmentalitet som dfs har. Dock tappar man ju sitt socialanätverk, men det verkar ju till 90% ändå bara fucket up för dig, och det får man ju ett nytt även om det tar några år.

Så dra, innan det är för sent kompis:)

Mvh/F

2009-10-27 @ 11:04:53
URL: http://www.myspace.com/gangsterfabriken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0