Så mycket underbara människor jag lyckats släppa taget från...

...När man tänker efter.. För det finns det tendens att göra, när man försöker finna undantag från vardagens infamer.
O visst, det börjar komma mer och mer, minnet alltså, på individer som skänkt mig så mycket värme, och oerhörda upplevelser som ger trivsamma rysningar av nostalgi, då man tänker tillbaks till dessa äventyr..

Jag är , faktiskt kanske jag måste tillägga (då det jag skrivit om hittills inte påvisar det), väldigt berest och välbevandrad , har dessutom en mycket bra adaptionsförmåga och driftig, samt socialt begåvad.
hm, tror aldrig jag skrivit så många bra saker om migsjälv någon gång tidigare...., Nåväl, det jag vill komma till är att få människor har fått uppleva så mycket av vad denna jord erbjuder, som jag gjort i mitt liv tror jag..
...Både på gott och ont skall tilläggas.

Vill poängtera att oavsett var jag bott, om det var i Oslo , Avesta , Stockholm eller Karlskoga/Degerfors, så har det berikat mig med människor som satt sitt avtryck i mitt minne förevigt.
Tragiskt nog, men ack så beskrivande, är alla människor som står för 90% av alla glada minnen i degerfors, útflyttade eller bortgågna tyvärr..  Resterande 10% håller mig levande, sen är det säkert många jag inte träffat, men till större delen är Degerfors fyllt av sopor till människor.. Som i majoritet numera förpestar andras liv för att de själva inte har något, och därmed får sin egen misär att bli lite mildare för stunden..

Det sociala kontraktet vi människor har med varann , tenderar att falera ofantligt i Degerfors numera,
Den kutyma "Det blir allt bra, ska du se" som finns mellan oss i situationer som är en medmänsklig känsla med avsikt att fungera tröstande, Och som dessutom är äkta medlidande, som finns överallt i världen, utom då degerfors, där det snarare tagit sig från att falskt uttrycka sig så, och sedan skratta åt dennes olycka, till att numera bara skratta i ansiktet åt denne .. så är det här.

Jag är ingen sadomachosist som vill plågas av skiten, tro mig, det är inte därför jag är kvar.
Det är snarare så att jag , till skillnad mot vad en del säger om mig, vill göra rätt för mig innan jag drar..
Och det är också till skillnad från de som borde gjort rätt för sig till mig, som gjort att min situation är 100 gånger svårare att ställa rätt.
Helt enkelt så att jag tar ansvar för att inte låta mitt skit lämnas över till eftervärlden, då man som så många lämnat mig, flytt från skiten och jag fått städat upp..
När nu jag försöker jobba för att få min egen skit att klaras upp, känns det mer än jobbigt att varje dag tvingas duellera med kommun, elbolag, folk i allmänhet osv. som bemöter mig med en, av rykten och antagandestämplad, attityd , vilket påverkar omständigheterna i hög grad.
Med förutsättningslös människa vid, säg Degerfors energi, vid kontoret den dagen jag ringde och ville påanmäla elen igen, efter att jag avflyttade för att ta hand om far för 5-6 år sedan, så hade jag haft den påslagen samma dag.
Den dagen var 23 Juli...
Jag har inte fått el än...
Bara ett exempel, å dessutom avslöjades denna uppfattning om mig i telefonsamtalet, totalt orelevant i ärendets natur, men vad ska jag göra?
Vad jag menar i korthet, är att jag bara vill tacka alla ni som ändå får mig att orka vara den jag är, i en håla som huserar individer som är allt annat än den jag är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0